Salı, Ağustos 14, 2012

Dead Man's Shoes -DEHŞET FİLM!-

Anthony spastik engeli olan genç adam, Richard'ın kardeşi.
Richard askere gittikten sonra tek başına kalan Anthony'i koruyup kollayacak kimsesi kalmaz ve bir grup keşten kötü muamele görür ; taciz, dayak, zorla yaptırabileceğiniz her türlü hayvani işkence...
Richard askerden döner ve kardeşinin ölümüne neden olan bu orospu çocuklarını bir bir haklamaya başlar. Konu bu.

Filmden not: Film boyunca kendinizi seri katilli filmlerin karanlığındaymış gibi değil de farklı bir film izliyormuş gibi görüyorsunuz tabii olaylar bir süre sonra değişiyor, Richard'ın soğukkanlılığı da eklenince ortaya mükemmel bir film çıkmış, bir şey daha ekleyecek olursam ; filmi tek başıma izlesem ağlardım sanırım, beni dehşete sürükleyen şaheserlerden bir tanesi ve hala tüylerim diken diken. Lanet olsun ki eve ailevi bir nedenden dolayı sinirli gelip bile bile bu filmi seçmiş olmam, sinirli olduğum kişileri gölgede bırakıp maktül piçlere öfkelenip seri katilin tarafını tuttum. Dexter'dan sonra ilk defa oluyor, karşılaştırma yapmıyorum ama en iyi kötü adam sıfatını dizi kısmında Dexter, sinema kısmında ise Richard alıyor benim gözümde. Allah kahretsin ki hala dikenliyim, hala sinirliyim, umarım kendimi rüyamda seri katil olarak görürüm de biraz deşarj olurum.
Kendime not: Kardeş candır, bunu bildiğini biliyorum ama bu film de iki kardeş arasındaki bağın ne kadar kuvvetli olabileceğini bir kez daha vurguladı. Ben filmden onu anladım, suçlular cezasını çeker, yaptıklarının bedelini de en ağır şekilde öderler.
Müziklerden bahsetmeden geçemicem, İngiltere'nin muhteşem manzarası -hangi şehir olduğunu bilmiyorum-  ve pek haz etmesem de country müzik olduğunu düşündüğüm muhteşem bir parça eşliğinde başlıyor film.
Yönetmene not: Sevgili Shane Meadows, karakterler hakkında hiçbir şey bilmeden filmin yarısına gelmek rahatsız ediciydi, daha doğrusu detaylı karakter analizi yapamadan 90 dk ekrana kilitlenip olayları 3. göz gibi izlettirmek muhteşem bir zeka örneği. Tabii ki zekanızı övebilecek durumda bile olduğumu düşünmüyorum ama This is England'ı izlemek için yarını iple çekiyorum, sevgiler, saygılar.
Paddy Considine(Richard) yakın takibe alındı, en kısa zamanda Tyrannosaur izlenecek. İlk uzun metraj filmi, bu insanları seviyorum ben, ilk filmleri olup da muhteşem başarı yakalamayı başarabilen insanları.
Bu film hakkında çok çene çaldım, fazlasını hakediyor.

10 yorum:

otomatik portakal dedi ki...

laağn.. hooop (hope a iğrenç bi gönderme yaptım)

daha diğerlerini izlemeden film paylaşıyon.. ayıbediyon beni gayıbediyonn.

hatttaa dülaaaaaayyy izleyemiyooommm dülaaaaaayy.. yabamıyomm.. o kadar vaktim yok dülaaay..

böyle de iddialıyım kendimi blogdan attırıcam.

senden wes anderson muviiies. istiyorum.. görevin tehlike hadi bakalım..

bu mesıc otuz saniye içinde kendi kendini imha edecektir..

(umarım eder)

Adsız dedi ki...

Böøtū! I live u! Ciddeeeeğğğn!
Tamam tamam ben de abartmış olabilirim ama Shane Meadows ya! Adam yapmış artı üzerine Paddy abimizi oynatmış :') Böøtū, gitmeeeğğğğ! Böøtū, bırakmaağğğ!
Wes Anderson izledim ben, sadece Darjeeling Limited'i ama, olmaz mı? Bundan daha iyi filmi olur da Darjee'yi sevemem diye korktum Böøtū! Daha Ritchie'nin Revolver'ini izleyecektim, hem sırada dağ gibi biriken filmler var be Böøtū :') terk etme nolursuuğğğn döööön Böøtūğğğğ!

otomatik portakal dedi ki...

ne demek daha revolver'i izleyecektim. NE DEMEK?

ne demek evladıım tabii git istediğini izle yağğniii.. ehehere meheree..

o zaman darjee'yi yaz.. kolunu tutan mı var. hığ? HIĞ?

bu da ruh hali sürekli değişen bir bilogırın yorumu..

agresifiimm.. perdelerimi kaldırınca kedi gibi bir insanım.

Adsız dedi ki...

Bu Darjee yazım : http://atyarisindakiesek.blogspot.com/2011/09/darjeeling-limited-film.html
Böøtū, W.Anderson yerine C.Nolan'dan yazacağım gözlerim yaşarmakta, pazarlık yapıyorum. Following'i izledin mi?

cem dedi ki...

demek o o. çocuklarını bir bir haklıyor..:)

eminim seriye çevirebilmek için sonunu muamma bi şekilde bitirmişlerdir. bu tarz bütün filmler aynı sonla biter oldu. tam bi maktül kurtulacakken son bi düzenekle imha olur ama katil yaşar.:) gerçi bu filmde yaşaması gereken yaşıyor anladığım kadarıyla.

Adsız dedi ki...

Cem filmi izle ve ne kadar seri katil filmi varsa kafanda hepsini unut :) evet o çocuklarını haklıyor kendimi kaybettim izlerken. Izledikten sonra da etkisi sürdü işte.

otomatik portakal dedi ki...

evvet.
yahu bak ne diycem.
sen tekrar nolan deyince bir anda içimdeki wes anderson fanatikliği nasıll öldüüü nasıll öldüüüü.. öyle güzel öldü kii.. ölmek çok yakıştı ona.. önünü alamadık.

nolan iyi. nolan iyi.. iyiyiyi.

following dehşet..
ama memento'sunun üstüne film koklamam.. o kalbimin birincisi.

Adsız dedi ki...

Vallahi bugün Following olacak bir de gönlümüzün birincisi haline gelen Paddy Considine'in ilk yönetmenlik denemesi Tryannosaur doğru yazdım sanırım, bugün de iki film beybitos! Takipte kalın, kompaktdisk.blogspot.com 'la film zevkimiz uyuşuyor, burdan da verdiği ılham için teşekkürler umarım kaldığı yerden devam eder.

Adsız dedi ki...

bilader bu filmleri divx indiragandi yöntemiyle mi yoksa online mı izliyorsun? online ise site adını şaparsan sinemadan çıkmış insan kadar mutlu olurum. evet. teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Fahimcim -film isteyen insan sevilir, samimi olunur-
Ben torrent kullanıyorum, örnek olmak gibi olmasın. İstanbul'a festivale gelmiş bu güzellikler ama tabii ki km'ler ve maddi güç yetmiyor.
Şunlar yardımcı olabilir, sıkıntı olursa mail ile rahatsız et yardım ederim mutlu olurum ;
fenopy.eu , kat.ph , http://www.limetorrents.com/
Bunlar gayet güvenli ve izlenebilir kalitede yayın yapıyorlar, indirmen gerekiyor tabii.