Pazartesi, Ağustos 13, 2012

Insomnia(1997) -Film-

Yönetmen Erik Skjoldbjærg yaptı, ben izledim. Film 1. sınıf polisiye romanı gibiydi. Her sahnesinde, acaba ne olacak? Katil kim?! Oha, olay git gide karmaşıklaşıyor! derken öyle bir yere geliyorsunuz ki katil ve polisin klasik cinayet filmlerinde gördüğümüz olaylarından farklı bir ilişki içinde olmaları da filmin cazibesini arttırmış diyebilirim. 
Film Christopher Nolan'ın da gözünden kaçmamış ve Al Pacino ile Robin Williams'ı aldığı gibi aynı senaryoyu 2002 yılında tekrar beyaz perdeye uyarlamış, aktarmış. Güzel mi yapmış? İzlemedim Nolan'ın elinden çıkanı ama kumalardan haz etmem.
Kendime not : Bu tür filmlerden etkileniyorsun, kızkardeşine verdiğin "dur daha olayı çözcez!" tepkisi de işin balı kaymağı, bu derece kendine bağlayan bir filmdi. Tekrar izlenecek kadar güzel.
Norveç filmleriyle devam eder miyim bilmiyorum ama şimdilik yeterli görünüyor gerçi bir iki araştırıyım sağlam adamlar güzel filmler yapıyor.

4 yorum:

otomatik portakal dedi ki...

bence insomnia bir filme konu olmasının yanı sıra bir hastalık olarak da ilginç bir psikolojik vaka
vve bu kelimeyi çok seviyorum.

ve nolan'ın filmi alıp kopyalamasına da şaşmıyorum..

artttıııı.. nolan'a da hastayım.. adam işini biliyööörr...

kumalardan ben de haz etmem lakin yönetmenini seviyorsam edebilirim. ettim.

Adsız dedi ki...

Böøtū! Nolan sevilir ama ne bileyim zeki biri aslında, filmdeki cevheri görüp uyarlaması güzel fikir aslında. Kumalar sevilir yönetmen seviliyorsa, haklısın :)

Mia Wallace dedi ki...

ı love nolan

Adsız dedi ki...

Nolan ok ok herkes love onu ama film onun değil.